Friday 22 June 2012

palam # finale

assalamualaikum.


yeay~ at last palam dah ade part finale!!! tepuk-tepuk!!! lompat-lompat!! *ntah ape yang buat dia teruja macam babun  pon aku tak tahu lah. sewel punye orang~ oh, badewei, entry kali ni unik giler. sebab aku interview macam-orang-nyanyuk ngan diri sendiri. pasal palam. yep, ber Q &A ngan diri sendiri~ dah boleh prepare daftarkan diri ke hospital tg. rambutan mungkin?


-------------------------------------------------------------------------------------



Q: pe feeling kau first-first nampak palam?

A: entah. aku blank. siyes. aku memang selalu blank. aku pon tak tahu nape. lalalalala~

Q: dak palam yang kau jumpe first-first?

A: heeee...my rumet. yoni~ nama sebenar amalia nabilah bt. rosdi. ''fuuuuuuiyoooooo.....!''ekspresi aku camtu lah ekceli. sape suroh kau lagi cun dari aku. hahahahaha! tapi ekspresi muka still macho time tuh.

Q: ape first impression kawan kau time mula-mula jumpe kau?

A: nerd, pendiam. yeah, sebab muke aku dah sejati macam tu. tapi first impression dorang tu sangat lah salah. dorang cakap, nak buat aku gelak dan menggiler tiba-tiba, ibarat sifir 1x1. XD

Q: moment kau paling nak buang?

A: mds....time orentasi tu. ntah pape...macam-macam jenis cheers aku buat. geli pulak bila aku nak ulang balik. pastu, time tu la application KPT aku problem. borang punye pasal, aku kena bayar rm30!!! ciss! sebab liquid payper jek!!!

Q: moment kau paling nak sampai akhir hayat?

A: time baring kat pantai chenang, langkawi, ngan classmates, tengok langit, bulan, bintang, tahi bintang,  angkasawan, roket, aeroplane, berbantalkan pasir yang ditimbunkan cantik sambil mendengar bunyi ombak malam-malam buta dan angin malam yang menggoda sanubari . yeap, the best moment ever selama aku hidup 18 tahun ni. alhamdulillah~

Q: moment yang paling sweet?

A: tengok horror movies malam-malam buta sambil terpekik terlolong ngan housemates. tapi aku selalu tidur time movies tengah-tengah. port aku baring ialah yang paling first di belakang. hahahahaha. motif? kau fikir ah. aku taknak jawabkan.

Q: moment yang buat nafas kau tersekat macam dah kena hempap ngan lembu jemah belakang rumah?

A: time nak final sem 2. bertimbun assignment yang tiba-tiba, test 4 paypers,  revision lagi.......dalam 1 week and half...sampai satu tahap aku baring atas katil je sebab malas nak fikir. yeah~ penyelesaian yang mudah kan?? *kening2

Q: moment langgar peraturan like a boss?

A: main masak-memasak sampai keluar asap hitam ngan housemates. hahahahaha..ok, tipu.takdek asap hitam. melainkan kalau aku yang masak.eli lah supplier utame. tapi bukan aku yang banyak masak pon. tolong makan je banyak~


Q: nape kau selalu pakai baju kurung nak gi kelas? boleh kata hari-hari. kau takdek baju kasual ke....ewww....kuno~konservatif~

A: aku takdek jeans. so nanti seluar tu kena gosok. baju kurung aku banyak yang nak kena sarung je. takyah iron. kau paham lah aku ni bab malas no 1.......hiwhiwihiw~

Q: asal kau selalu pakai backpack? kau takde beg lain ke? tak fashionable!!! pui!!

A: bahu aku takleh lah kalau pakai beg tepi....sakit wooo~ kang parah kau nak tanggung? aku pakai beg tepi kalau kelas tak lame pastu saje nak gedik-gedik sakit kan bahu. hahahaha!

Q: susah tak asasi sains palam? 

A: susah gilerrrrr!!!!! kalau nak banding spm, aku kena ngaku la asasi lagi payah. kau takyah cakap lah ngan segala assignment, test, lab report, pe kejadah tu sume. lecturers tak selalu bagi clues. atuk google lah yang banyak bagi semangat. hehehehehe. high-5 tok!!!

Q: kalau susah, cane result kau jadi camtu?

A: alhamdulillah~ kena admit lah, kawan banyak tolong.  kawan yang hyper buat assignment & lab report sangat-sangat membantu yep. sayang korang!! muaaah~ <3

Q: kau cakap asasi sains ramai dak mrsm and sbp. nak kena compete lah, ape lah....komen?

A: ye, stok-stok sekolah elit memang banyak. tapi, tapi, tapi, dorang tu baik. takdek langsung yang aku jumpe sombong ke hape. senang je buat kawan. ekceli, bukan kena compete ngan dorang. kena compete ngan diri sendiri. nafsu-nafsu serakah tu lah rival. hahahahaha. true story yep!

Q: ade last words tak sebelum entry ni nak melabuhkan langsir?

A: oh, opkos ade. thanks banyak-banyak kat sume lecturers. ms. liza, ms.puteri, ms.fariza, ms.aida, sir latif, mr.ho, cikgu zaidi, mrs. aida, mrs. nora...lecturer bel, ctu...............classmates d4 yang selalu menggiler.......housemates r2308 yang selalu goda aku buat benda-benda merepek..............terima kasih!!!! semoga sentiasa di rahmati Allah tak kira di mana kalian berada~






in memories



#off topic: terase macam skema lah entry ni~  =_=


4 comments:

  1. Anonymous6/22/2012

    malu aku mengong.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey anonymous, nk komen bg name ah......jap..jap...yoni kan....hahahhaha...cool la~

      Delete
  2. hahahahahahhahaha (keje ak gelak je.) off. tatabahasa ko memang sumpah yg terbaik >,<

    ReplyDelete
    Replies
    1. tatabahse time spm sume dah lupe. sian cigu alim...ish

      Delete