Thursday 1 August 2013

viva

Salam.

malas nak bertangguh lagi, arini gak aku citer pasal viva. what's that? " aisyah munirah bertanya. hahaha. pembaca setia kot! "


the vivavians?


ok jemah, ikut sistem school medic kat malaysia ni, setiap U akan ada calon-calon VIVA. which is, they're people that have succeed to score in their exams with flying colours. haaa...gituu...dan setelah dorang ni di short-listed kan dalam viva tu, dorang akan di interview by a few doctors. if they succeed to pass the interview, that guy will be entitled as " viva distinction ". ade paham?




perasaan kena short-listed? honestly, aku sedeyh. haa....kau. jangan terkejut. sebab aku ni tak penah taget nak dapat viva ke hape, all i want when i entered this school is to pass exam. just pass. tak pernah terase nak dapat A+, A- ke hape. just nak lulus. L.A.M.E kan??

camni lah sedeyh yang aku rasa. isk~

tapi dah rezeki yang Allah nak bagi, aku dapat la viva ni. siyesly aku nangis time mula-mula dapat tahu aku dapat viva. why nangis? sebab aku takutttttt sangat nak jawab bila doctors nanti tanya. macam-macam benda aku fikir. aku rasa downnn sesangat. " this is what we called paranoid melampau "

but still, aku bersyukur sebab aku dah pass exam. lepas dah kena pujuk ngan kawan, ngan diri sendiri, aku pon tekad lah nak pegi interview. " ekceli kalau taknak pegi pon boleh "




giliran aku paling last sekali. haha. secara automatiknye aku fikir cmni, " markah aku paling low ke sebab tu aku punye giliran paling last? " tapi ekceli ada hikmah yang Allah nak bagi. yeah!!!

ada 2 bilik. A dan B. each bilik ada 4 doctors. doctor anatomy, phisio, biochem, time keeper. kalau ikutkan, aku bilik A which consists of doctors yang sangat strict. perghh!! lagi la terketaq lutut nak jawab. tapi tup-tup, aku bole tukar bilik B sebab ada sorang yang tak datang. doctors kat bilik B sangat sweeeetttt. hehe.


ok, doctors yang interview aku tu tak hot cenggini sebab all women. haha


dan Alhamdulillah lagi, sebab doctors kat bilik B tu sume pompuan and mereka sangat sweeeet, aku boleh la jawab soalan dorang. except anatomy. haha. ada lah jugak doctors tu tolong bagi clues. hehe.

dan di antara soalan-soalannye....:

phisio : body fluid compartments, content of extracellular fluid, function of those contents, function of ca2+
biochem : free radicals, antioxidants, condition of comatose pt. , dna tech. * yang tech ni siyes aku tak jawab. haha. so, doctor tu pass soalan lain *
anatomy : foramen in skull, course of ICA, maxillary nerve * aku takleh jawab, doc tukar ribs. aku pon takleh jawab. haha. dan-dan masa pon habes. haha *

sempat lagi aku mintak maap kat doc anatomy tu sebab aku tak dapat jawab. haha. and aku perasan lah jugak, tiap kali aku jawab soalan, doctors tu beriye hangguk kepala. haha. lagi-lagi doc time keeper. macam nak berharap aje. ececece....mentang-mentang aku budak melayu. doctors pon sume melayu.

kadang-kadang time aku jawab tu dorang beriye gelak. aku tak tahu lah sebab jawapan aku kelakaq ke or cara aku buat ayat tu kelakaq. tak paham aihhh.....

haa..camnilah dorang gelak. tak paham aku~

dan petang tu result kawan-kawan aku and viva distinction di ''announce''..."gempak tak gempak buat camtu.  kekawan aku dah macam sakit jantung aku nengok nak tunggu nama kena sebut " nasib baik geng aku sume lepas. Alhamdulillah!! aku tak dapat pon viva-distinction tu. hehe. tapi aku okey and happy sangat. sebab experience viva tu interesting ekceli. takde lah teruk sangat macam yang aku beriye nak nangis bagai nak rak tuh. hak aloh!!!




#offtopic : thank youuu to kekawan and doctors yang banyak tolong kalau aku clueless, blurr, down. my buddy pon, syaz. thanks youuuuu!!!

No comments:

Post a Comment